BTO

jeugdladdercompetitie

Algemene informatie

Wil je kind op een fijne manier kennismaken met het spelen van tenniswedstrijdjes? Dan is de laddercompetitie ideaal!

De kids spelen in pouleverband tegen andere kids binnen BTO Tennisschool. Fun staat centraal, er zijn enkel winnaars!

De wedstrijdjes van de eerste winterperiode lopen van 22 januari tot 2 maart.

We sluiten de ladder af met een finaledag voor alle deelnemers op zondag 3 maart.

Waarom meedoen?

• Je ontmoet nieuwe tennisvrienden
    • Je leert tenniswedstrijdjes spelen
    • Je speelt sowieso meerdere wedstrijdjes
    • Het is gewoon superleuk!

Hoe inschrijven?

• Inschrijven vanaf 14 januari!
      • Ga naar de website wedstrijdtennis.be of gebruik deze link
      • Registreer je als nieuwe gebruiker (rechtsboven) indien je nog nooit hebt meegespeeld met een ladder (anders kan je gewoon inloggen)
      • De registratie is een eenmalige kost van 3 euro aan ‘Wedstrijdladder’
      • Elke deelname aan een laddercompetitie kost 5 euro (je mag dan wel meerdere reeksen spelen)
      • Op de eerste pagina van wedstrijdtennis.be zoek je naar BTO jeugdladder
      • Hier kan je alle info terugvinden (reglement, puntentelling)
      • Als je je inschrijft voor een dubbel, moet je partner ook geregistreerd zijn
      • Je reserveert op een club naar keuze je terrein en staat samen met je tegenstander in voor de kosten van het terrein

Stappenplein start laddercompetitie

• Stap 1: voor de match:
        • Alle info vinden je terug op wedstrijdtennis.be.
        • Log in met je persoonlijke registratie-code en paswoord op wedstrijdtennis.be.
        • Nu zie je elke wedstrijd waarvoor jij je hebt ingeschreven én je tegenstanders.
        • LET HIER GOED OP, dat je alles goed op voorhand reserveert met je tegenspeler(s)!
          • Als je met 4 spelers in een reeks zit, moet je 3 keer spelen
          • Als je met 5 spelers in een reeks zit, moet je 4 keer spelen
          • Als je met 6 spelers in een reeks zit, moet je 5 keer spelen.
          • De wedstrijden kunnen gespeeld worden tot 2 maart. Op 3 maart wordt voor alle deelgenomen spelers een finaledag georganiseerd.
          • Dit betekent dat je bijna elke week dient te spelen.
          • Als je je hebt ingeschreven voor dubbel én enkel ga je soms meerdere keren per week moeten spelen.
        • Spreek samen met je tegenstander of op welke club je de wedstrijd laat doorgaan. Wees hierin flexibel.
        • Reserveer goed op voorhand je plein op een club én vervolgens op wedstrijdtennis.be (het blauwe icoontje met het agendateken).  VERGEET DIT NIET!
          • Voor oranje/groen: 1u reserveren volstaat.
          • Voor geel: reserveer 90 minuten.
        Stap 2: de match
        • De jeugdspelers spelen een volledige wedstrijd volgens de spelregels van de (kids)kleur.
        • Je kan de spelregels hier raadplegen indien je ze niet kent. De spelregels liggen ook geplastificeerd op elke club. (dit zit in het mapje dat aan de deur hangt van het lokaal van de trainers).
        • Zorg dat je de juiste kleur ballen hebt. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Indien je geen ballen hebt, kan je altijd eens vragen aan je trainer om je verder te helpen.
        Stap 3: na de match
        • Je geeft de eindscore in bij wedstrijd.be
        • Als je een wedstrijd wint, krijg je automatisch 3 punten.  De verliezer krijgt 1 punt en bij gelijkstand krijgt ieder 2 punten.
        • Je tegenstander MOET de uitslag binnen de 24 uur bevestigen op de website (thuis of op je smartphone). Je kan dit dus best meteen na de wedstrijd samen doen, zodat niemand het vergeet.
        • Je kunt online de tussenstand van de spelers in je reeks zien.
        Vergeet niet: fairplay en plezier beleven is het allerbelangrijkste!

Finaledag 3 maart

Voor alle deelnemers van de laddercompetitie, spelen we op zondag 3 maart de finales enkel & dubbel in Neerpeltse Tennisclub. Iedereen speelt!
      14u00: finales
      15u00: prijsuitreiking (voor alle deelnemers) + winnaar fotowedstrijd + lekkere verrassing

Scores voorgaande speelperiode

Baseline TennisOpleidingen VZW